Door drs. I. A. Kole in Reformatorische Omroep op 06-02-2020
Wat een leerzame en goed leesbare uitleg en toespitsing voor de tiener (12+ t/m 15 jaar). Veel profijt hebben van wat je leest, vergroot je als je jezelf de volgende vragen stelt: Waarom ga k dit boek lezen? Wat wil ik leren van dit boek? Hoe kan ik deze dingen leren uit dit boek?
De schrijver geeft op de linkerbladzij het te overdenken bijbelgedeelte aan, zwart gedrukt, met in kleinere dun gedrukte woorden een verstaanbaarder woord: b.v. uw maagschap ( uw familie);al hun have – bezitttingen,; of een toelichting op de omgeving waarin de geschiedenis/het verhaal plaatsvindt.
De rest van de pagina en de rechterpagina onder het kopje: Om over na te denken, wordt de inhoud toegepast op het leven van de lezer toen en n u. Zo betrokken op het leven van de jongeren dat je zegt: dat klopt en het je aan het denken en doen zet.
Geschikt voor persoonlijk gebruik, gebruik in het gezin, groep 8, klassen 1 tm/ 3 van het vo en op de +12 vereniging. Een uniek concept. Niet met het vingertje wijzend, maar aanspreken op de verantwoordelijkheid met liefde voor God Die in Christus ontfermend en genadig is ,juist voor de jongeren van de gemeente.
Genesis 13: 10-13.De keuze van lot voor de vlakte van Sodom: ‘Misschien heef Lot zijn geweten nog gesust: hij zou in zijn nieuwe omgeving goed van de Heere kunnen spreken. Dat was dan wel fout geredeneerd, want hij wandelde zelf niet eens op de smalle en rechte weg, die naar het leven leidt’.
‘Waar kijk je naar ? Waar luister je naar? Wat lees je? Welke sites bezoek je? Wat zet je op je sociale media? Schuif je, net als Lot, steeds dichter op naar wat de wereld te bieden heeft aan activiteiten en vermaak? Dan smeek ik je. Denk aan Lot! Lezen: Spreuken 4: 20-27. (blz.26/27).
Deze website maakt gebruik van cookies die noodzakelijk zijn voor de juiste werking van de site. Voor het meten van bezoekgegevens wordt gebruik gemaakt van geanonimiseerde analytische cookies. Meer info