Winkelmandje

Dit artikel zit al in uw winkelwagentje. Wanneer u meerdere exemplaren wilt bestellen kunt u dat doen via

Er zijn geen artikelen in het winkelmandje.

Mijn Bijbel heeft een rode draad

Mijn Bijbel heeft een rode draad

Gids bij het lezen en bestuderen van de Bijbel

Peter van Olst

Genre:Theologie
ISBN:9789462780309 (Paperback)
Druk:3e druk
Pagina's:164
ISBN:9789462780897 (E-book)
Bekijk eerste pagina's
Mijn Bijbel heeft een rode draadSluiten
Uitverkocht

Dit boek is helaas niet meer via deze site te verkrijgen.

Uw plaatselijke boekhandel kan het boek nog wel op voorraad hebben.

In winkelmandje leggen
Paperback
In winkelmandje
2-3 dagen

€ 12,95

E-book
In winkelmandje
Downloadlink per email

€ 9,99

Met je Bijbel heb je goud in handen. Het is het goud van Gods openbaring aan mensen, ook aan jou. Helaas realiseren we ons dat meestal niet. Dan gaat de Bijbel – áls we hem al opendoen – weer veel te snel dicht. Het goud wordt dan niet herkend, niet gewaardeerd.

Dit boekje wil je helpen de 66 Bijbelboeken te bestuderen en er de rode draad in te ontdekken. De rode draad van Jezus Christus. Voor Hém wordt in het Oude Testament plaatsgemaakt; in het Nieuwe Testament wordt Hij je concreet voorgesteld. Hij is beloofd en gekomen. Hij is de grote Inhoud van het boek van God.

Peter van Olst studeerde politicologie en theologie. Acht jaar was hij journalist voor het Reformatorisch Dagblad, sinds 2005 is hij evangelist voor ZGG in Ecuador.

Een gezamenlijke uitgave met JBGG. Met de opbrengst van dit boekje is het de bedoeling een Spaanstalige uitgave mogelijk te maken.

Recensies

Mijn Bijbel heeft een rode draad

Reformatorisch Dagblad | 29-10-2014

Door jouw Bijbel loopt een rode draad. Heb je die draad weleens gezien? Ben je hem weleens tegengekomen? Het boek ”Mijn Bijbel heeft een rode draad” van Peter van Olst laat die kern duidelijk zien: Jezus Christus. „Voor Hem wordt in het Oude Testament plaatsgemaakt; in het Nieuwe Testament wordt Hij je concreet voorgesteld. Hij is beloofd en gekomen. Hij is de grote Inhoud van het boek van God.”

”Mijn Bijbel heeft een rode draad” kenmerkt zich door de vlotte schrijfstijl van Van Olst. Geen enkele keer wordt hij daarbij te populair. De eerbied voor de Bijbel komt als het ware uit de tekst opborrelen. Het boekje is niet alleen prettig leesbaar door de schrijfstijl, maar ook door de mooie opmaak. Tekst afgewisseld met mooie illustraties, overzichtelijke kaartjes en kleurige kaders. Doordat belangrijke woorden in vette letters, Bijbelteksten in rood –welke kleur anders?– en Bijbelcitaten cursief zijn afgedrukt, houdt de lezer nog beter het overzicht.

lees de volledige recensie van Michiel Kerpel

Mijn Bijbel heeft een rode draad

WegWijs | 11-12-2016

Waar wil je de klemtoon leggen: op mijn, op bijbel of op draad? Wees ervan overtuigd, elke bijbel, ook de jouwe heeft deze rode draad! Daarbij kan het boek van Peter van Olst, RD-journalist en evangelist een overzichtelijke hulp zijn. Het bevat kaartjes en plaatjes, overzichten en schema’s die de tekst ondersteunen.

Onderzoekt de Schriften, zegt Jezus (Joh. 5: 39), want die zijn het die van Mij getuigen. Lees de bijbel niet even vluchtig, maar bestudeer hem, dan zul je er Christus in tegenkomen en zo leer je God kennen. Het oude testament gaat over de beloften van God die wijzen naar de Messias. Bij de bespreking tref je regelmatig kaders aan met het opschrift: De komende Christus, we zien Hem in ...jozef, Boaz, David en anderen. Steevast eindigt dit kader met woorden als: Nee, hij was de Messias niet. Wél was hij een voorafschaduwing van wat Jezus volmaakt zou zijn. In het nieuwe testament zie je de vervulling van die beloften en het uitzicht naar het Nieuwe Jeruzalem. Het ene kan dus niet zonder het andere. Hier is het opschrift van de kaders: Verbonden met het Oude Testament:...; daarbij bespreekt de auteur een apostel of een begrip. Elk bijbelboek komt ter sprake; de inhoud, het verband met het vorige en volgende en het verband met Christus. Een fijn naslagwerkje en door de verwerkingsvragen bij elk hoofdstuk ook heel geschikt voor groepsbespreking. Vaak geef ik een boek, na lezing en bespreking, door aan belanghebbenden in mijn omgeving. Dit houd ik zelf!

Bezoek ook andere websites van Erdee Media Groep

bezoek ook sluiten